Wie zijn wij?

Wat is T.W.I.S.T.?

T.W.I.S.T. is de studievereniging van Taalwetenschap (voorheen Algemene Taalwetenschap, Vergelijkende Indo-Europese Taalwetenschap en Talen en Culturen van Afrika) in Leiden.

Wat doet T.W.I.S.T.?

De belangrijkste doelstelling van onze vereniging is het bevorderen van het contact tussen alle taalwetenschappers aan de Universiteit Leiden. Dit proberen we te bereiken door samen allerlei leuke dingen te ondernemen.
Vaste activiteiten zijn het jaarlijks terugkerende, befaamde TWeekend, het Diesgala, de TWIST-Games en de Taalwetenschapconferentie. Verder organiseert T.W.I.S.T. lezingen, borrels, filmavonden, spelletjesavonden, bezoeken aan taalkundige instituten en nog veel meer! Ook organiseren we af en toe activiteiten met andere studieverenigingen!

Waarom lid worden van T.W.I.S.T.?

Behalve dat je lidmaatschap de kennis over je vakgebied vergroot, geeft het je de mogelijkheid andere taalwetenschappers te leren kennen. Omdat de ledenlijst van T.W.I.S.T. niet alleen uit studenten bestaat, maar ook uit docenten en andere oud-studenten, is lid worden de perfecte manier om ook hen beter te leren kennen in een informele sfeer.
Lidmaatschap van T.W.I.S.T. kost slechts 20 euro per jaar. Hiervoor ontvang je vier maal per jaar ons verenigingsblad Twister, krijg je korting op de activiteiten waar een bijdrage voor wordt gevraagd, zoals het TWeekend, voorrang bij activiteiten waar maar een beperkt aantal personen aan deel kan nemen, bijvoorbeeld een studiereis, en stemrecht op de Algemene Ledenvergadering (dit allerlaatste geldt echter alleen voor leden en helaas niet voor vrienden).
Wil je lid worden van T.W.I.S.T.? Klik dan bij onder het kopje ‘Vereniging’ op ‘Lid worden’!

Eerstejaars

Als eerstejaarsstudent aan de opleiding Taalwetenschap zul je ons tegenkomen bij de introductie van je opleiding. Speciaal voor de eerstejaars organiseren wij elk jaar begin september een kampweekend. Je gaat al mee voor ‚ā¨35 inclusief een jaar lidmaatschap. Om je op te geven voor dit weekend en/of je in te schrijven als lid klik je onder het kopje ‘Vereniging’ op ‘Lid worden’. Hopelijk tot ziens in september!