Wie zijn wij?

Wat is T.W.I.S.T.?

T.W.I.S.T. is de studievereniging van taalwetenschap te Leiden. Onze doelstelling is het bevorderen van het contact tussen alle taalwetenschappers aan de Universiteit Leiden. Dit proberen we te bereiken door allerlei leuke activiteiten te organiseren. Jaarlijkse evenementen zijn de buitenlandreis, de taalwetenschappelijke conferentie en het gala. Daarnaast organiseren we lezingen, filmavonden, spelletjesavonden, borrels en nog veel meer.

Een lidmaatschap bij T.W.I.S.T. geeft je de mogelijkheid om je medestudenten te leren kennen, maar ook anderen die geïnteresseerd zijn in taal. Je ontvangt vier keer per jaar ons verenigingsblad (de TWISTER) en kunt deelnemen aan het brede scala aan activiteiten dat het bestuur en de commissies dit jaar aanbiedt. Je mag stemmen bij de Algemene Ledenvergadering en lid worden van een van onze commissies als je graag een actievere rol binnen de vereniging wil vervullen. Als lid van T.W.I.S.T. zal je vooral veel vrienden maken en een heel leuk jaar hebben.

Speciaal voor de eerstejaarsstudenten organiseren we elk jaar een Eerstejaarsweekend (EJTW) in het weekend na de eerste collegeweek. Dit is perfect om de andere eerstejaars te leren kennen en snel vrienden te maken, maar ook om kennis te maken met de vereniging. Je kunt je inschrijven voor het kennismakingsweekend voor 2019-2020 na aanmelding via dit Google Formulier.

Lid worden

Wil je lid worden? Klik op de knop ‘Lid worden’ aan de rechterkant van dit scherm om naar de aanmeldpagina te gaan! Weet je nog niet zeker welk lidmaatschap bij jou past? Dan raden we je aan een kijkje te nemen op onze Lidmaatschappen-pagina