Commissies

Op deze pagina kun je informatie vinden over de bestaande commissies dit jaar; wie er in de commissies zitten, wat ze doen en hun contactinformatie. Klik op de foto’s om de commissieleden te zien!

AcademiCie
Deze commissie is een ster in allerlei studie- en cultuurgerelateerde activiteiten organiseren. Denk hierbij aan lezingen, museumbezoekjes en andere educatieve uitstapjes. Naast het organiseren van deze activiteiten zullen ze elke maand een aantal leerzame én leuke evenementen tippen in de maandmail!

AcCie
De AcCie organiseert verschillende activiteiten van wisselende aard verspreid over het jaar. Afgelopen jaar organiseerde deze commissie onder andere het jaarlijkse TWeekend en de Sinterklaas- en kerstactiviteiten, die weer een groot succes waren.

ConferenCie
Ieder jaar organiseert de ConferenCie de T.W.I.S.T. Taalkundeconferentie. Deze commissie zorgt ervoor dat sprekers vanuit heel Nederland (en erbuiten) interessante taalwetenschappelijke lezingen zullen geven.

EducaCie
De EducaCie is de brug tussen de studievereniging en de opleiding. Deze commissie speelt een rol in de voorlichting over keuzes tijdens en na de opleiding. Samen met de studiecoördinator en de opleidingscommissie verzorgt de EducaCie bijvoorbeeld een trackvoorlichting voor eerstejaars en een carrièremiddag met oud-studenten Taalwetenschap.

InterCom
Deze commissie is het leven in geroepen in verband met de nieuwe opleiding Linguistics. De commissie vertaalt belangrijke documenten en heeft het buddysysteem opgezet: internationale studenten krijgen een lid van T.W.I.S.T. aangewezen als zijn of haar buddy om zo wat meer wegwijs te worden in Leiden!

RedacCie
Deze commissie verzorgt het kwartaalblad van de vereniging, de TWISTER. Naast het schrijven van een artikeltje komen de commissieleden zo nu en dan bij elkaar om te vergaderen. Ook zijn er mensen voor de lay-out en de verspreiding.

VakanCie
Als VakanCie zijn we bezig met de organisatie van een fantastische buitenlandreis. Buiten de grenzen van ons koude kikkerlandje zullen we ons storten op een intrigerende cultuur, uiteraard met een focus op de taal! We zorgen ervoor dat alle deelnemers in elk geval een paar woordjes mee kunnen babbelen met de locals en bovendien genoeg gelegenheid krijgen om vakantiekiekjes te maken en te ontspannen!

Contactinformatie van de commissies 2019-2020:

AcademiCie
academicie@studieverenigingtwist.nl
Suze Geuke, Tijmen Huijting, Laura Stenekes, Jelle Christiaans
AcCie accie@studieverenigingtwist.nl Lotte ten Broeke, Kambiz Nasseri Raveshti, Iris Dijkstra, Alessandro Fontana, McKenna Faulkner, Jesper Tittse
ConferenCie conference@studieverenigingtwist.nl Giel van Butselaar, Marit Postma, Jeroen van R., Leyan Li, Lieke van Zijl, Jelle Christiaans
InterCom
intercom@studieverenigingtwist.nl
Didi Batenburg, Wies Henkens, Leanne van Lambalgen, Veronika Voevodina, Annemiek Vos
RedacCie
twister@studieverenigingtwist.nl
Thom van Hugte, Anouk Mudde, Melle Groen, Jelline Reutlinger, Duncan Sin, Florine Dorhout Mees, Annemiek Vos