Commissies 2018-2019

AcademiCie
academicie@studieverenigingtwist.nl
Lorenzo Oechies, Clemens Mayer, Didi Batenburg, Jur Timmerman, Giel van Butselaar
AcCie accie@studieverenigingtwist.nl Wing Si Chui, Jurriaan Borrelnoot, Marlesca Lindeman, Marieke Borsje, Mare van Welzenis, Marit Postma
ConferenCie conference@studieverenigingtwist.nl Martijn Knapen, Jeroen van Ravenhorst, Kambiz Nasseri, Abel Warries, Duncan Sin, Suze Geuke, Thom van Hugte
EducaCie
educacie@studieverenigingtwist.nl
Vera Zwennes, Sanne te Riele, Joanne van der Poel, Wout Damen, Rosemarie van der Tol
InterCom
intercom@studieverenigingtwist.nl
Guus Pechler, Mare van Welzenis, Julia Kraaijeveld, Jur Timmerman, Thom van Hugte, Rosemarie van der Tol, Robin Sanchez van Ginkel
RedacCie
twister@studieverenigingtwist.nl
Melle Groen, Anouk Mudde, Jelline Reutlinger, Duncan Sin, János Egressy, Gerard Spaans, Cid Swanenvleugel, Thom van Hugte
VakanCie
vakancie@studieverenigingtwist.nl
Mare van Welzenis, Wout Damen, Annemarie van Heerwaarden, Guus Pechler, Duncan Sin, Jesper Tittse, Robin Sanchez van Ginkel

AcademiCie
De nu eenjarige commissie is een ster in allerlei studie- en cultuurgerelateerde activiteiten organiseren. Denk hierbij aan lezingen, museumbezoekjes en andere educatieve uitstapjes. Naast het organiseren van deze activiteiten zullen ze elke maand een aantal leerzame én leuke evenementen tippen in de maandmail!

AcCie
De AcCie organiseert verschillende activiteiten van wisselende aard verspreid over het jaar. Afgelopen jaar organiseerde deze commissie onder andere het jaarlijkse TWeekend en de Sinterklaas- en kerstactiviteiten, die weer een groot succes waren.

ConferenCie
Ieder jaar organiseert de ConferenCie de T.W.I.S.T. Taalkundeconferentie. Deze commissie zorgt ervoor dat sprekers vanuit heel Nederland (en erbuiten) interessante taalwetenschappelijke lezingen zullen geven.

EducaCie
De EducaCie is de brug tussen de studievereniging en de opleiding. Deze commissie speelt een rol in de voorlichting over keuzes tijdens en na de opleiding. Samen met de studiecoördinator en de opleidingscommissie verzorgt de EducaCie bijvoorbeeld een trackvoorlichting voor eerstejaars en een carrièremiddag met oud-studenten Taalwetenschap.

InterCom
Deze nieuwe commissie is het leven in geroepen in verband met de nieuwe opleiding Linguistics. De commissie vertaalt belangrijke documenten en heeft het buddysysteem opgezet: internationale studenten krijgen een lid van T.W.I.S.T. aangewezen als zijn of haar buddy om zo wat meer wegwijs te worden in Leiden!

RedacCie
Deze commissie verzorgt het kwartaalblad van de vereniging, de Twister. Naast het schrijven van een artikeltje komen de commissieleden zo nu en dan bij elkaar om te vergaderen. Ook zijn er mensen voor de lay-out en de verspreiding.

VakanCie
Als VakanCie zijn we bezig met de organisatie van een fantastische buiTWenlandreis. Buiten de grenzen van ons koude kikkerlandje zullen we ons storten op een intrigerende cultuur, uiteraard met een focus op de taal! We zorgen ervoor dat alle deelnemers in elk geval een paar woordjes mee kunnen babbelen met de locals en bovendien genoeg gelegenheid krijgen om vakantiekiekjes te maken. We zijn hard aan het werk en kunnen nu al niet wachten!

Voor commissieleden:
Let op: we werken sinds vorig jaar met een declaratieformulier. Mocht je dus vanuit de commissie iets willen declareren, doe dit dan met behulp van dit declaratieformulier (inloggen vereist). Vergeet a.u.b. de handtekening niet!