Foto’s

Leuk dat je een kijkje komt nemen op onze website! In het bericht hieronder kun je van alles lezen over Studievereniging T.W.I.S.T., maar hier zie je alvast wat foto’s van activiteiten uit het afgelopen collegejaar, om je een indruk te geven van wat onze studievereniging zoal bezighoudt. Tot gauw!

Nieuwe studenten Taalwetenschap

Je hebt ervoor gekozen om Taalwetenschap te studeren in Leiden. Goede keus!
Leiden is een heerlijke stad vol met geweldige mensen. Daarnaast heeft je nieuwe studie een ontzettend leuke studievereniging: T.W.I.S.T.! Wij organiseren diverse activiteiten voor eerstejaars, waaronder introductie-activiteiten tijdens de El Cid en gedurende de maand september.

Wij zijn een actieve, verplichtingsvrije vereniging die studiegerelateerde activiteiten organiseert, zoals lezingen, een jaarlijkse conferentie, een studiereis en carrièrevoorlichting, maar ook niet-studiegerelateerde activiteiten zoals borrels, diners, feestjes, filmavonden, uitjes, spelletjesavonden, een gala en nog veel meer. Daarnaast hebben wij een eigen verenigingsblad die om de 3 maanden uitkomt, de Twister, en zijn er diverse commissies actief die het bestuur een handje helpen bij het organiseren van al dit plezier. Er is een online boekverkoop waar je boeken kunt kopen en verkopen aan andere leden, en ook deelt TWIST stageplaatsen en vacatures met haar leden.

Voor een sfeerimpressie en overzicht van de activiteiten die georganiseerd worden kun je een kijkje nemen op onze website of in onze facebookgroep. De activiteiten van T.W.I.S.T. zijn een goede manier om je studiegenoten (beter) te leren kennen, ouderejaars te leren kennen, en je passies voor linguïstiek en taal te delen.

Je kunt je aanmelden bij T.W.I.S.T. door dit formulier in te vullen. Lidmaatschap kost €20 per jaar.
Ook kun je je nu al opgeven voor het EerstejaarsTWeekend (EJTW) dat plaats zal vinden in het weekend van 16-18 september. De kosten voor een lidmaatschap+EJTW bedragen slechts €35-!

Vragen? Je kan ons altijd mailen! (bestuur@studieverenigingtwist.nl)

We hopen je snel te zien!

Groetjes,

Isabella, Dinette, Eefje, Rogier, Ivo

Bestuur 2015-2016

Meld je aan voor de Conferentie! / Register for the Conference!

-English below-

Meld je gauw aan voor de Conferentie die plaats zal vinden op 22 april! Heb je dit jaarlijks terugkerende evenement al eerder bezocht of denk je erover om dit jaar voor het eerst te gaan? Twijfel niet langer! Naast het feit dat we dit jaar weer fantastische sprekers op het programma hebben staan, zowel keynote-sprekers als studentsprekers uit binnen- en buitenland, is het dit jaar ook de 10e keer dat de Conferentie plaatsvindt. Naast de lezingen zullen er dit jaar voor het eerst ook posterpresentaties gehouden worden en zullen we op meerdere manieren aandacht geven aan het feit dat dit de 10e editie is! Voor slechts €5 ben je erbij (€6 als je op de dag zelf pas betaalt), en hierbij zit een heerlijke lunch inbegrepen. Geef je op door dit linkje te volgen: (tiny.cc/twistxcon). Meer informatie over dit evenement vind je op onze Facebook pagina: (facebook.com/twistxconference) en hieronder vind je de tijdsindeling voor de dag!

Register now for the Conference that will take place on April 22! Have you visited this annually recurring event before or are you thinking about visiting it for the first time? Don’t hesitate any longer! Apart from the great speakers on our programme, both keynote speakers and student speakers from the Netherlands and abroad, this year is also the 1oth time the Conference will be held. On top of the talks, this year’s Conference is also featured by poster presentations, and we will pay attention to the fact this is the 10th edition in various ways! You can participate for only €5 (€6 if you pay at the Conference), and this includes a delicious lunch. Register now by following this link: (tiny.cc/twistxcon). You can find more information about this event on our Facebook page: (facebook.com/twistxconference) and below you can find the time schedule for the day!

Tot de 22e! / See you the 22nd!

Timeschedule TWISTx (1)

Call for Papers

10th Student Conference in Linguistics 22 April 2016

Dear students and postgraduates,

We are excited to announce the 10th Linguistics Conference on 22 April 2016. Undergraduate, graduate and postgraduate students are very welcome to present their original research (e.g. for (a part of) a thesis or on a project) in a friendly atmosphere with fellow students, researchers and lecturers.

Digitalisering TWister

Sinds 18 februari 2015 moeten leden zelf aangeven of ze de twister via de post willen ontvangen, of digitaal. Je zal alleen de twister via de post blijven ontvangen, als je dit hebt aangegeven op dit digitale formulier of op het formulier dat je krijgt thuisgestuurd met de eerstvolgende twister.

Je kan deze keuze ten alle tijden nog veranderen, door een mailtje te sturen naar: secretaris@studieverenigingtwist.nl

*Vereist
    Dit is een vereiste vraag
    Verzend nooit wachtwoorden via Google Formulieren.

Vrienden van T.W.I.S.T.

Op de afgelopen tussentijdse ALV (d.d. 13 april jl.) hebben we het concept ‘Vriend van T.W.I.S.T.’ nieuw leven ingeblazen. Tot die tijd hadden Vrienden van T.W.I.S.T. eigenlijk exact dezelfde status als Leden van T.W.I.S.T., en betaalden ze ook even veel. Dit is nu aangepast naar een regeling die hopelijk beter bij de doelgroep ‘Vrienden’ past.

Dus, studeer je geen Taalwetenschap in Leiden maar wil je wel lid van T.W.I.S.T. worden/blijven? Dan is ons nieuwe vriendenlidmaatschap misschien iets voor jou! Hierbij ontvang je de basisdiensten van T.W.I.S.T. tegen een vriendelijk prijsje (€10,- per jaar). Vrienden van T.W.I.S.T. staan op de correspondentielijst en ontvangen bijvoorbeeld de maandmail, uitnodigingen voor activiteiten en ons kwartaalblad de Twister. Zo kan je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen binnen de vereniging. Dit lidmaatschap is bedoeld voor alumni, niet-studenten of niet-taalwetenschap-studenten die interesse hebben in de vereniging. Let op, vrienden betalen een toeslag voor toegang tot T.W.I.S.T. activiteiten, en voor de aanschaf van T.W.I.S.T. koopwaar (de vriendenprijzen zijn dus hoger dan de ledenprijzen). Actieve leden zullen dus meer hebben aan een volwaardig lidmaatschap. Wil je vriend van T.W.I.S.T. worden? Voor nieuwe aanmeldingen en omzettingen van je lidmaatschap kun je mailen naar secretaris@studieverenigingtwist.nl.

TWear 2015: Bestel nu je eigen TW-shirt/hoodie!

TWear 2015

De TWearbestellingen zijn geopend! Ook dit jaar kun je bij T.W.I.S.T. weer je eigen taalwetenschappelijke T-shirt of hoodie bestellen, met een ontwerp door één van je mede-T.W.I.S.T.ers! Er zijn ontwerpen ingezonden, er is gestemd, en 4 ontwerpen hebben het uiteindelijk gehaald: dit jaar zullen Darth PIE (door Alain Corbeau), Red het Inuktitut (door Marc Michels), Wug life, en Superzware syllabe (door Marianne de Heer Kloots) op onze eigen TW-shirts en hoodies te bestellen zijn. Onder alle ontwerpen zal het logo van onze studievereniging gedrukt worden. De T-shirts en hoodies zullen te bestellen zijn in 5 kleuren: wit, zwart, groen, blauw en roze. De T-shirts zijn te bestellen in een mannelijke en een vrouwelijke pasvorm, en in de maten S t/m XXL. Alle ontwerp-kleur-T-shirt/hoodie-combinaties zijn mogelijk! Klik hieronder voor afbeeldingen met alle bestelbare hoodies en T-shirts, als je wil weten hoe je shirt of hoodie er ongeveer uit zal zien:

De shirts en hoodies zullen besteld worden bij Joor it Sign & Textieldruk in Leiden, en als je echt zeker wilt weten of je shirt/hoodie goed gaat passen ben je ook welkom om daar de verschillende maten te proberen en kleuren te bekijken! Het gaat om hoodie Gildan 18500 in de kleuren Black, White, Kiwi, Royal en Heliconia; vrouwenshirt Lemon & Soda 1268 en mannenshirt Lemon & Soda 1269 in de kleuren Black, White, Lime, Royal Blue en Fuchsia.

De shirts zullen tussen de €15 en €18 gaan kosten, de hoodies tussen €18 en €21 – hoe meer bestellingen hoe goedkoper. Bestellen doe je door een mailtje naar bestuur@studieverenigingtwist.nl te sturen met: je maat (S/M/L/XL/XXL), T-shirt (M/F)/hoodie, gewenste kleur (zwart/wit/groen/blauw/roze) en ontwerp (Darth PIE/Superzwaar/Inuktitut/Wug life). Bestellen kan t/m 21 juni, daarna sluiten we de bestellingen. Dus mail nu om deze zomer nog trots in je eigen TW-shirt of hoodie rond te kunnen lopen! T-shirts en hoodies zullen gedurende zomer op afspraak afgehaald kunnen worden bij het bestuur.

TWister

*Vereist
    Dit is een vereiste vraag
    Verzend nooit wachtwoorden via Google Formulieren.