Welkom bij Studievereniging T.W.I.S.T.!

T.W.I.S.T. is de studievereniging van taalwetenschap te Leiden. Al meer dan twintig jaar organiseren we activiteiten voor onze leden die niet alleen hun studie verbreden maar het ook mogelijk maken om medestudenten beter te leren kennen. Jaarlijkse evenementen zijn de buitenlandreis, de T.W.I.S.T. Student Conference en het Talengala. Daarnaast organiseren we lezingen, filmavonden, spelletjesavonden, borrels en nog veel meer! Uiteraard doen we dat niet allemaal zelf: we worden geholpen door de fantastische leden die in onze commissies zitten.

Een lidmaatschap bij T.W.I.S.T. geeft je de mogelijkheid om je medestudenten te leren kennen, maar ook veel anderen die geïnteresseerd zijn in taal. Je ontvangt vier keer per jaar ons verenigingsblad (de TWISTER) en kunt deelnemen aan alle activiteiten die het bestuur en de commissies organiseren. Je mag ook stemmen bij de Algemene Ledenvergadering en zelf lid worden van een commissie. Als lid van T.W.I.S.T. zul je vooral veel vrienden maken en gewoon een hele leuke tijd hebben!

Wil je lid worden? Klik hier om naar de aanmeldpagina te gaan!

Aankomende activiteiten

Wil je de agenda van T.W.I.S.T. altijd bij je hebben? Voeg ons toe aan je Google Calendar!

• Kinderdijk Trip

vr 27 mei 2022  09:30 - 14:00

Leiden Centraal, Bargelaan, 2333 CW Leiden, Netherlands

Do you want to experience Dutch culture at its finest? Have you been dying to see one of the famous windmills up close? Join the InterCom for an excursion to the famous Dutch windmill park 'Kinderdijk' on May 27th! For only €10, you will be able to visit these windmills, have a boat tour through the area, and enjoy a picnic lunch. Sign up here!

Heb jij ook altijd de beroemde oud-Hollandse molens van dichtbij willen zien? Ga op vrijdag 27 mei met de InterCom mee voor een excursie naar het molenpark Kinderdijk! Voor maar €10 kun je de molens bezoeken, met een rondvaartboot het gebied ontdekken, en na afloop genieten van een picknicklunch. Geef je snel op via deze link!

• Borrel with 'alalāgain

do 2 jun 2022  20:00 - 22:30

Café De Vergulde Kruik, Haarlemmerstraat 22, 2312 GA Leiden, Netherlands

Every first Thursday of the month, you can join us in Café De Vergulde Kruik for a chat and some drinks!

Kom elke eerste donderdag van de maand gezellig meeborrelen in Café De Vergulde Kruik!

• TWeekend

za 4 jun 2022 - zo 5 jun 2022

TWexel

As final point in this newsletter, I get to announce an event from next month: the TWeekend! On the 4th and 5th of June, the Accie will take us to exotic, far-off Texel, where we'll stay the night together and do a ton of fun stuff, all for just €30! Click here for more details, and to sign up.

Als laatste punt in deze maandmail mag ik alvast een activiteit van volgende maand aankondigen: het TWeekend! Op 4 en 5 juni neemt de AcCie ons mee naar het verre en exotische Texel, waar we samen overnachten en heel veel leuke dingen doen, voor maar €30! Klik hier voor meer details, en om je alvast op te geven.

• Last TWea o'clock

vr 10 jun 2022  14:00 - 16:00

P.J. Veth, 2311 VJ Leiden, Netherlands

Het is vanmiddag weer tijd voor een TWea o'clock, in de T.W.I.S.T.-bestuurskamer in het PJ Veth, kamer S0.18! Daar kun je om de week op vrijdag langs tussen 14:00 en 16:00 voor een kopje thee met uiteraard een koekje.

• End-of-year Party

za 11 jun 2022  21:00 - zo 12 jun 2022  02:00